Kirjoittaja Aihe: Naisten joukkueiden Jojot  (Luettu 528 kertaa)

Aleqok

• Profiili
Naisten joukkueiden Jojot
« : 10.07.18 - klo:13:27 »
Terveiset täältä ei mistään.
Olen tässä jo joitakin vuosia seurannut näitä keskusteluja täällä NF sivustolla.
Aihe joka on mielestäni jäänyt kokonaan keskustelematta ja oikeastaan Jojoille ei ole omaa foorumia, korjatkaa jos olen väärässä.
Avataan tämä aihe muutamalla kiperällä kysymyksellä.
1) Mikä on mielestänne joukkueen johtajan elinkaari samassa joukkueessa.
2) Saavatko Jojot korvausta tekemästään hommasta ja jos saavat onko linjassa esim vastuuvalmentajan korvaukseen.

JLe63

• Profiili
Vs: Naisten joukkueiden Jojot
« Vastaus #1 : 12.07.18 - klo:14:33 »
Jos jojo hoitaa hommansa hyvin niin mikä ettei usampi vuosi. Eipä noita halukkaita joukkueenjohtajia jonoksi asti ole
Jaa, palkkio. Verkkarit/vast kaudessa. Vastuuvalmentaja saa kyllä pikkasen enempi
Puhun nyt naisten III ja II kokemuksella

Aleqok

• Profiili
« Vastaus #2 : 13.07.18 - klo:10:48 »
Lisätään vielä kolmas kysymys
3) Arvioi montako tuntia teet  töitä joukkueesi eteen viikossa.

Karjusil

• Profiili
« Vastaus #3 : 13.07.18 - klo:11:57 »
1) Joukkueen johtajan elikaaren pituus samassa joukkueessa. Lähtökohta aikuis joukkueissa mielestäni pitää olla se että kukaan joukkueen taustoista ei voi olla missään sukulais tms suhteessa pelaajiin. Minusta jos toimii aikuisjoukkueessa jojona, ei elinkaaren mitalla ole merkitystä. Mutta junnu joukkueessa joissa pääsääntöisesti jojona toimii joku pelaajan isä/äiti niin parivuotta on ihan ok, mutta viimeistään siinä vaiheessa ja jos joukkue on liikkeellä kilpailullisesti niin paras vaihtoehto olisi ns ulkopuolinen jojo ja sama pätee mielestäni hyvinkin pitkälti valmennusta , huoltoa jne .. joukkueen tausta henkilöitä.

2) En saa.

3) Montako tuntia/ viikossa.  Riippuu varmaankin monesta seikasta , onko junnujoukkue ja millä tasolla, samoin aikuisissa ajankäyttö riippuu paljolti sarjatasosta.
Omalta osaltani kun olen mukana aikuisten valtakunnallisella tasolla niin koko kauden aikana käytetyt tunnit jos jakaa viikkoihin niin arvioisin että noin
6 h/ viikko