Tämä topikki on profiloitunut naisten maajoukkueen päävalmentaja Micki Käldiin, joten tässä katsaus hänen kesälomapäiväänsä tiistaina 26.6.
ÖsterbottningenPohjalainen-lehti kirjoittaa keskiviikkona 27.6.:
"
Sportin B-tytöt hegemoniaottelussaVAASA Topi Hurtig
Naisten jalkapallomaajoukkueen päävalmentaja Michael Käld pistäytyi tiistai-iltana Vaasassa vetämässä FC Sportin B-tytöille harjoitukset. Käldin visiitin tarkoituksena oli luoda nostetta Sportin tyttöjen ryhmään, joka valmistautui keskiviikkona Helsingissä pelattavaan tärkeään HJK-otteluun.
B-tyttöjen SM-karsintasarja päättyy tänään. B-ikäisten parhaimmiston pelit jatkuvat heinäkuussa 12 joukkueen SM-sarjassa, jonka voittaja on Suomen mestari. SM-sarjassa pelaavat SM-karsinnan yhdeksän parasta sekä ykkösen lohkovoittajat.
Käld ei ole aiemmin muilta kiireiltään ehtinyt juurikaan seuraamaan ikäluokkansa Suomen mestaruuden viime syksynä voittanutta vaasalaisjoukkuetta. Silti hän tietää ryhmässä piilevän potentiaalin.
- Tulokset vakuuttavat kyllä minut täysin joukkueen tasosta. Kärsivällisellä työllä näillä resursseilla on edellytykset tehdä todella tulosta, Käld kehui.
FC Sportin tulevaisuuden kultakimpaleita jo pitkään valmentanut Rauno Vahtera oli mielissään maajoukkuetason vierailijasta.
- Käldin vierailu tuo varmasti latausta joukkueelle keskiviikon otteluakin ajatellen.
Myös Käld itse oli hyvin pitkälti samaa mieltä valmentajatoverinsa kanssa vierailunsa tarkoitusperistä.
- Kyllä minä täällä tyttöjä ensisijaisesti olen innostamassa, vaikka kiinnitämme harjoituksissa huomiota myös esimerkiksi syöttötaidon kehittämiseen. Tapaan kiertää tyttöjoukkueiden harjoituksissa ympäri maata ja samalla osoittaa, että meillä A-maajoukkueessa tehdään ihan tavallisia harjoitteita, Käld valotti.
Tämänpäiväinen ottelu HJK-FC Sport huipentaa B-tyttöjen kevään SM-karsintasarjan, sillä molemmat joukkueet ovat jyränneet kaikki kymmenen tähänastista peliään tappioitta. Vahtera korostaakin nimenomaan kärkitaiston henkistä merkitystä.
- Piste sinne tai tänne ei juuri vaikuta mihinkään. HJK on uhonnut siihen malliin, että meidän on aika näyttää heille, missä kaappi seisoo, pamauttaa Vahtera."