Kirjoittaja Aihe: Tutkimukset ja kirjallisuus  (Luettu 15573 kertaa)

Max

• Libertaari
    • MSN Messenger  - max123@saunalahti.fi
    • Profiili
    • Youtube
Tutkimukset ja kirjallisuus
« : 24.11.06 - klo:03:21 »
dropout
http://selene.lib.jyu.fi:8080/gradu/g/1683.pdf

naiseus ja futis
http://selene.lib.jyu.fi:8080/gradu/v03/G0000072.pdf

harrastuskokemukset
http://www.palloliitto.fi/mp/db/file_library/x/IMG/33539/file/OPINNaYTETYo.pdf

Lisäksi pitäisi löytyä Monosen tutkimus stressistä aluejoukkuetasolla ja Tuunaisen turnauksista liikuntamatkailuna (ei netissä).
Läran om god moral är den ondaste.

Anderson

• Kunnianarvoisa
    • Profiili
Vs: Tutkimukset ja kirjallisuus
« Vastaus #1 : 24.11.06 - klo:11:20 »
Riikka Turtiaisen (NiceF) tutkimuksen sivu.
http://www.virtuaaliurheilu.fi/
Hiinokka on paras nokka.

Eki

• Yleisvalvoja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.11.06 - klo:15:47 »
Palloliiton materiaalipankissa on lisää mm. pro gradu -tasoisia tutkimuksia futiksen ympäriltä.

http://www.palloliitto.fi/kaikki_pelaa/materiaalit/esitteet_oppaat/
😜

es

• Profiili
« Vastaus #3 : 25.11.06 - klo:16:57 »
Riikka Turtiaisen (NiceF) tutkimuksen sivu.
http://www.virtuaaliurheilu.fi/

Virtuaaliurheilija. Täytyy sanoa, että Riikka on löytänyt hyvän ja kuvaavan sanan sellaiselle, jota olen itsekseni äimistellyt, kun ajauduin taannoin erään toisen nuoren naisen käynnistämään futiksen maailmaan.

Olenkohan itsekin? Kaipa, mutta penkilläkin, ja joskus ihan jotain aktiivia yrittämässä.

Max

• Libertaari
    • MSN Messenger  - max123@saunalahti.fi
    • Profiili
    • Youtube
« Vastaus #4 : 13.01.08 - klo:01:44 »
http://thesis.jyu.fi/07/URN_NBN_fi_jyu-2007368.pdf

edit: Huomatkaa taas kuvio ja teksti jaksossa 2.1
« Viimeksi muokattu: 13.01.08 - klo:01:48 kirjoittanut Max »
Läran om god moral är den ondaste.

sohovi

• Ylläpitäjä
  • *
  • Rahoittaa Oulun ortopedien mukavan elämän.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 13.01.08 - klo:16:13 »
[vuodatus]Mua oikeastaan vähä tympii tämän luokan tuotokset. Toki pro gradu on vaan harjotus jolla opetellaan tekemään sivunumerointia ja harjotellaan muitaki word -ominaisuuksia (ja ehkä vähän tiedonhankintaa ja tieteelliseltä kuulostavan ulosannin tuottamista), mutta kun lähes poikkeuksetta kaikki jauhannat on enemmän ja vähemmän samaa copypastea (joku valveutunut tutkijanhuoneessa yliopistolla papereita pyörittelevä voi toki todeta, että koska tutkimusaihe ei ole ollut yleinen, on teoreetikkoja ja tutkijoita vähän, mikä tekee kaikesta nytki tapahtuvasta "tutkimuksesta" homogeenista jorinaa). Mää en esim. enää jaksa odottaa, montako feministis-painotteista kirjotelmaa pitää tuottaa, ennekö lause "Naisten liikunnan tutkiminen on ollut Suomessa vähäistä" voidaan jättää pois. Diskurssianalyysi, aaaarghhh![/vuodatus]
« Viimeksi muokattu: 13.01.08 - klo:16:41 kirjoittanut sohovi »
“Like I always say, there's no "I" in team. There's a "me" though, if you jumble it up.” -Dr. Gregory House

es

• Profiili
« Vastaus #6 : 14.01.08 - klo:08:28 »
En kyllä yhdy mitenkään noin kylmään käsitykseen pro graduista. Kuvitteletko ylipäänsä, että noin 20000 uutta gradua tai vastaavaa Suomessa vuosittain toisivat aina tai edes joskus jotain mahtavaa muille kuin itse kirjoittajalle (se on kyllä jo hieno asia).

Kyllä se wordin osaamisen oppiminen on myös iso arvo. Gradun tärkein tehtävä on helpottaa työn saantia jatkossa. Näin rehellisesti. Ja kun tutkijan paikkoja ei ole kuin muutamalle, niin silloin kannattaisi tehdä jostain aiheesta, joka kiinnostaa mahdollista uutta työnantajaa.

Täytyy sanoa, että tässä ketjussa mainituille graduille on yhteistä yksi asia: niitä on joku lukenut. Muukin kuin työn arvostelija. Ja se on paljon enemmän kuin useimmilla.

Anderson

• Kunnianarvoisa
    • Profiili
« Vastaus #7 : 17.01.08 - klo:22:42 »
Mjaahans. Sanoisin, että jos Sohovi ymmärtää mitä diskurssianalyysi tarkoittaa, niin saat kyllä minun kunnioituksen. Tämän kirjoitettuani toivon tietenkin, että lähdet ottamaan selvää ja paneudut. Pliis, ei sitten mitään kopipeistiä Jokinen-Juhila-Suonisesta vaan mene ihan tiedon alkulähteille.
Hiinokka on paras nokka.

sohovi

• Ylläpitäjä
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 19.01.08 - klo:00:14 »
Mjaahans. Sanoisin, että jos Sohovi ymmärtää mitä diskurssianalyysi tarkoittaa, niin saat kyllä minun kunnioituksen. Tämän kirjoitettuani toivon tietenkin, että lähdet ottamaan selvää ja paneudut. Pliis, ei sitten mitään kopipeistiä Jokinen-Juhila-Suonisesta vaan mene ihan tiedon alkulähteille.

[Off topic]Kyllähän diskurssiin filosofian iltalukemisissa törmäsi jo Focaultin kohdalla. Luulen siis hahmottavani, mistä saattaisi olla kyse. Parahin Anderson toki voi korjata, mikäli olen asiassa aivan hakoteillä.

Viime vuodatuksena taisi olla hieman heikko hetki, mutta olen kyllä samaa mieltä edelleen monesta gradusta. Jos mietin omaakin tulevaisuutta, todennäköisesti ko. sepostus syntyy jossakin yrityksessä puolipalkalla hääräillessä, ja siinä sivussa hienoa strategiasanastoa viljellessä. Mutta en nyt varmaan tuonakaan hetkenä kehtaisi itse itseäni tutkijaksi tituleerata. Se on es:n sanoin nimenomaan jotain, joka todennäköisesti helpottaa jatkossa työnsaantia.

Mitä tulee sitten tänne linkitettyihin naisfutista koskeviin graduihin, niin osahan on graduiksi hyviä (tämä arvio pariin kohtuu p*askaankin tutustuneena) ja noh, kiva niille lopuillekin että ovat saaneet aiheen tutun lajin parista. Mutta siltikään en lähtis paapomaan entisiä, ja osin nykyisiä jalkapalloihmisiä vaan siksi, että esitykset on hyvästä aiheesta. Tämä siis, jos haluaa työtään nimittää tutkimukseksi, ja siteerata itseään tutkijana. Tieteen, mitä kai yliopistoissa ja korkeakouluissa pitäis harjottaa, tulis luoda uutta tietoa, eikä olla vaan jauhaa vanhaa jargonia erimittasiin kappaleisiin pilkottuna. -Siitä voi mu puolesta pitää huolta vaikkapa kirkon ja valtion kaltaset instituutiot.

Lainaus käyttäjältä: es
En kyllä yhdy mitenkään noin kylmään käsitykseen pro graduista. Kuvitteletko ylipäänsä, että noin 20000 uutta gradua tai vastaavaa Suomessa vuosittain toisivat aina tai edes joskus jotain mahtavaa muille kuin itse kirjoittajalle (se on kyllä jo hieno asia).
-En kuvittele että valtaosa toisi mitään mahtavaa, ja siksipä käsitykseni niistä juuri onkin niin kylmä.

Lainaus käyttäjältä: es
Täytyy sanoa, että tässä ketjussa mainituille graduille on yhteistä yksi asia: niitä on joku lukenut. Muukin kuin työn arvostelija. Ja se on paljon enemmän kuin useimmilla.
-No tähän toki sama. Tehkää vaan lisää. Siksipä tarjoankin seuraavalle väsääjälle ehdottaisin aiheeksi esimerkiksi sitä, miten käy nuorempien ikäluokkien pelaajien valloittaessa korkeimmat sarjatasot käy, ja mistähän kulttuurisesta muutoksesta tässä taaksepäin menossa voisi olla kyse. Lähteenä vois käyttää vaikka tuota Frost & Anttilan työn Maxinkin mainitseman kohdassa 2.1 olevan kuvion vääristymää. (Kuka löytää?) Sovitaan vielä vaikka, että jos aiheesta joku työnsä tekee, niin lupaan lähettää ilmaisen Naisfutis.net t-paidan. Huom. gradupalkkio, jota monen humanistin kelpaa tavotella! [/Off topic]
“Like I always say, there's no "I" in team. There's a "me" though, if you jumble it up.” -Dr. Gregory House

Eki

• Yleisvalvoja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 19.01.08 - klo:09:49 »
................................Sovitaan vielä vaikka, että jos aiheesta joku työnsä tekee, niin lupaan lähettää ilmaisen Naisfutis.net t-paidan...............

Joko niitä on valmiina ???
😜

sohovi

• Ylläpitäjä
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 19.01.08 - klo:17:43 »
................................Sovitaan vielä vaikka, että jos aiheesta joku työnsä tekee, niin lupaan lähettää ilmaisen Naisfutis.net t-paidan...............

Joko niitä on valmiina ???

Ehei, pitää oottaa eka ulkoasupäivitys jotta voi alkaa suunnitella uudella logolla ja värimaailmalla varustettuja oheistuotteita  ;) Lupaan, että ennemmin kaikki halukkaat saavat ostaa ko. paidan, kun mu toimeksiannosta alkaa kukaan graduaan edes väsäämään.

Anderson

• Kunnianarvoisa
    • Profiili
« Vastaus #11 : 29.01.08 - klo:11:48 »
Lainaus
[Off topic]Kyllähän diskurssiin filosofian iltalukemisissa törmäsi jo Focaultin kohdalla. Luulen siis hahmottavani, mistä saattaisi olla kyse. Parahin Anderson toki voi korjata, mikäli olen asiassa aivan hakoteillä.

En voi korjata, kun et sanonut mitään.
Hiinokka on paras nokka.

Riksa

• Profiili
    • Aineistonkeruublogi
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 30.04.08 - klo:11:34 »
Tervehdys,

teen tosiaan väitöskirjatutkimusta (Turun yliopisto, digitaalinen kulttuuri) digitaalisen mediaurheilun kuluttamisesta. Virtuaalimanageroitavat fantasialiigat on jo käsitelty ja teksti-tv osittain työn alla, joten nyt olisi vuorossa YouTuben setviminen.

Olisin jälleen kiitollinen urheilun ystävien korvaamattomasta avusta eli:

Lähetä minulle mieleenpainuvan urheiluaiheisen YouTube-videopätkän (tai pätkien) linkki ja vastaa pariin kysymykseen siihen liittyen. Olen luonut tarkoitusta varten lomakepohjan, johon pääset tästä: https://www.webropol.com/P.aspx?id=230970&cid=36586593

Isosti kiittäen,
Riikka Turtiainen

tonttuilija

• Profiili
« Vastaus #14 : 07.02.13 - klo:12:56 »
Viime kaudella NiceFutiksen toiminnassa mukana.