Kirjoittaja Aihe: Pelleily ja typerehtiminen foorumilla, mitä tehdään? Pillit pussiin ja soronoo?  (Luettu 12828 kertaa)

sohovi

• Yleisvalvoja
  • Rahoittaa Oulun ortopedien mukavan elämän.
    • Profiili
    • Sähköposti
Parin kirjoittajan järjestelmällisen kiusaamisen ja kirjoutusurien "lopettamisen" jälkeen todettakoon, että myös meitsu on väsynyt menoon jota viimisen vuoden aikana on Naisfutis.nettiin pesiytynyt.

Mielestäni on absurdia että foorumilla, joka on perustettu, jotta voitaisiin nimenomaisesti keskustella naisfutiksesta ilman häiriköintiä on häiriköitsijöinä itse naisfutiksen parissa toimivia henkilöitä! Ja vielä aikuisia, seuroissa ja liitossa töissä olevia ihmisiä, jotka työskentelevät lasten ja nuorten parissa. -Vanhempia, faneja ja itse pelaajia unohtamatta.

Olen voinut lähinnä surullisena ja pettyneenä seurata tilanteen kehittymistä. En ole koskaan pitänyt lähtökohtana tiukkaa kuria tai valvontaa, koska lähtökohtaisesti kunkin kirjoittajan pitäisi itse kantaa vastuu kirjoituksistaan ja pystyä arvioimaan niiden sisältöjä ja sanomaa. Toisaalta oikeudenjakaminen on myös haasteellinen tehtävä, jossa ikinä ei voi tyydyttää kaikkia osapuolia. Nyt tilanne on kuitenkin johtanut pisteeseen, jossa sellaista kai pitäisi alkaa harjoittamaan. Minä en halua. Enkä jaksa. On täysin naurettavaa, että ihmisten (siis minun ja Juhanan), jotka on monta vuotta omakustanteisesti rakentaneet sivuston ja hoitaneet sen pystyssä pysymisen pitäisi alkaa jonkinlaisiksi päätoimisiksi nettipoliiseiksi ja oikeudenjakajiksi asioissa, joissa edellä mainitut aikuiset henkilöt menettävät kai kosketuspinnan reaalimaailmaan ja sitä kautta myös hyvän käytöksen perusteisiin. Kirjoittelu muistuttaa enemmän koulukiusaamista kuin keskustelua siitä tärkeimmästä, nais- ja tyttöfutiksesta. Omassa elämässäni seuran lajijaoston puheenjohtajuus, joukkueen manageeraus, pelaaminen kolotusten sallimissa rajoissa ja viimeisimpänä luottamustoimena varajäsenyys piirihallituksessa vievät jo leijonanosan ajasta, jonka voin lajiin allakoida.

Pistetäänkö siis pillit pussiin ja lopetetaan tilaus webbihotellista, vai onko teillä käyttäjinä joitain vaihtoehtoisia malleja ehdottaa? Nyt foorumi ei totisesti palvele tarkotustaan eikä niitä periaatetteita jonka vuoksi se pystyyn laitettiin.

Takana on kuitenkin jo yli neljä vuotta toimintaa ja lähes 40'000 viestiä Naisfutiksesta. Olisi mielestäni surullista, jos tämä pitäisi näin viheltää poikki...

Ystävällisin terveisin,
Sofia
“Like I always say, there's no "I" in team. There's a "me" though, if you jumble it up.” -Dr. Gregory House

Giallo e Nero

• I Get Up, I Get Down
    • Profiili

Pistetäänkö siis pillit pussiin ja lopetetaan tilaus webbihotellista, vai onko teillä käyttäjinä joitain vaihtoehtoisia malleja ehdottaa? Nyt foorumi ei totisesti palvele tarkotustaan eikä niitä periaatetteita jonka vuoksi se pystyyn laitettiin.

Takana on kuitenkin jo yli neljä vuotta toimintaa ja lähes 40'000 viestiä Naisfutiksesta. Olisi mielestäni surullista, jos tämä pitäisi näin viheltää poikki...

FF2:n tapaan voisi ehkä antaa modeoikeuksia joillekuille tervepäisille foorumisteille, jotta pahimmat ylilyönnit saataisiin suitsittua - vaikka nyt aluksi määräaikaisilla bänneillä.  Olen samaa mieltä, että foorumin sulkeminen olisi kyllä melkoinen vahinko, sillä onhan täällä paljon sellaista asiaa, jota ei muualta löydä.

KKK

• Profiili
Noita keskusteluja pidempään seuranneena on tehnyt mieli monasti kirjoittaa jotain kärkevää, kuten "lapset, lapset eipäs nyt riidellä". Minuakin on harmittanut, kun keskustelu on kaamoksen myötä äitynyt kovin negatiiviseksi. Kun nuoriso kotona nahistelee, niin kehoitan menemään ulos potkimaan palloa. Auttaisiko se tässäkin tapauksessa?

Keskustelu ei todellakaan ole monasti ollut kovinkaan rakentavaa. Ehkä jokaisen olisi syytä katsoa peiliin ja miettiä, miksi tällä foorumilla käy ja kirjoittelee. Futisihmiset tuntuvat olevan temperamenttista porukkaa. Foorumilla kuitenkin toivoisi näkevänsä asiallista kirjoittelua ja mielipiteidenvaihtoa mieluummin kuin jatkuvaa kettuilua forumistien välillä.

Toivottavasti tähän löytyy jokin rakentava ratkaisu. Foorumeilla on hyvä olla keskustelujen valvojia, jotka tarvittaessa ojentavat asiattomuuksiin syyllistyneitä.

em7sus4

• Profiili
Yep, olisi kyllä todella harmi jos koko foorumi jouduttaisiin sulkemaan.
Toivon mukaan sitä ei tarvitse tosissaan ruveta edes miettimään!

Olisi hienoa pystyä kimpassa sopimaan, että jokainen miettii kaksi kertaa mitä ja miten kirjoittaa, mutta koska KKK:n sanoin ollaan aika tempperamenttistä porukkaa  ::) , niin en usko että se toimii pitkässä juoksussa kuitenkaan. Siksi hyvä ratkaisu saattaisi olla juuri tuo muutaman modeoikeuden jakaminen. Kunhan ensin löytyy joku täyspäinen.  ;D
Eipä tietenkaan haittaa sekään, että jokainen meistä vähän miettii niitä kirjoituksia ja sitä sävyä...

ps. se punainen mielenilmaus edellisessä viestissä ei sitten ollut suunnattu suoraan kenellekään vaan yleisesti tietyntyylisille kommenteille. Pahoittelut, jos oli väärinymmärretty.

jalaton

• diletantti
  • kovalla äänellä ilman asiantunemusta
    • Profiili
Sohville ja Juhanalle kovat kiitokset forumin pyörittämisestä. Kyllä tätä tulee päivittäin seurattua. Muuta vastaavaa info pakettia kun ei oikein löydy. Noita vaahtoamisia en tosin jaksa lukea eli ehkä siksi eivät niin hirmuisesti häiritse.

Jaksamisia ja jos törmätään niin pullakahvit tarjoan molemmille.
;)   :(   ^  
     \     :(
 :(  \_____o 
   = :D    ^

007

• Profiili
Itse en kirjoittele juuri ollenkaan, mutta lähes päivittäin tulee luettua kirjoituksia. Toivottavasti löytyisi jokin ratkaisu, millä sivuston saisi pidettyä auki. Tsemppiä ylläpitäjälle! :)

Veli Hopea

• Profiili
Älkää ihmeessä sulkeko tätä sydeemiä. En tiedä, olenko itse ohittanut kyseiset kiusaamiset, kun en ole niihin niin kiinnittänyt huomiota. Jos itse olen ollut harmiksi lupaan parantaa tapani. :(

Egge

• Profiili
Kiitos foorumin ylläpitäjille!

Kiitos useimmille keskustelijoille!

[Olen itse ns. tyytyväinen foorumin seuraaja.]

Kannattaa muistaa että netissä asiat muuttuvat helposti kovin mustavalkoisiksi. Koska futis on useille meistä sydämen asia, täällä sitten leimahtaa kovinkin helposti. Kun lisäksi osa meistä on asenteeltaan jankkaajia ja äkkivääriä ja ___ (keksi itse), reagoinnit lyövät yli.

Kannattaa myös muistaa, että useimmilla meistä asenne on pohjimmiltaan VILPITÖN.
Sen vuoksi liian ankara puuttuminen tuntuu KOHTUUTTOMALTA.

Ehdotan muutaman diktaattorin viran perustamista keskustelutavan kohtuullistamiseksi.

Ajatelkaa näin: jos tämä olisi (mies)joukkue, ongelma huudettaisiin 5 sentin päästä päin naamaa ja seuraavana päivänä tilanne olisi (useimmiten) ohi.

-- Esa Kettunen

Eki

• Yleisvalvoja
    • Profiili
FF2:n tapaan voisi ehkä antaa modeoikeuksia joillekuille tervepäisille foorumisteille, jotta pahimmat ylilyönnit saataisiin suitsittua - vaikka nyt aluksi määräaikaisilla bänneillä.  Olen samaa mieltä, että foorumin sulkeminen olisi kyllä melkoinen vahinko, sillä onhan täällä paljon sellaista asiaa, jota ei muualta löydä.

Keisari Neron kanssa täysin samaa mieltä.  :peukku_ylos:
Bännit käyttöön ja modetukset selväpäisille forumisteille. Niin se toimii myös tuolla urosten puolella!
Ei tarvi käsitellä kirjoittajia silkkihanskoin siksi, että ollaan tyttöpuolella :)

Edit: Toisaalta taas, jos pelkää mielenrauhansa menettämistä, ei kannata ajautua loputtomiin keskusteluihin hörhöjen kanssa, joista sitten ei pääse eroon lainkaan.
« Viimeksi muokattu: 10.12.10 - klo:14:35 kirjoittanut Eki »
😜

KKK

• Profiili

Bännit käyttöön ja modetukset selväpäisille forumisteille. Niin se toimii myös tuolla urosten puolella!
Ei tarvi käsitellä kirjoittajia silkkihanskoin siksi, että ollaan tyttöpuolella :)

Edit: Toisaalta taas, jos pelkää mielenrauhansa menettämistä, ei kannata ajautua loputtomiin keskusteluihin hörhöjen kanssa, joista sitten ei pääse eroon lainkaan.
Erityisesti tuolle edit-osiolle :peukku_ylos:

ps. Eiks täällä kuitenkin aika moni kirjoittaja ole mies, joten ei siis tarvita silkkihanskoja. Vai tarvitaanko kuitenkin?

sohovi

• Yleisvalvoja
    • Profiili
    • Sähköposti

Erityisesti tuolle edit-osiolle :peukku_ylos:

ps. Eiks täällä kuitenkin aika moni kirjoittaja ole mies, joten ei siis tarvita silkkihanskoja. Vai tarvitaanko kuitenkin?
Tuntuu tarvitsevan, koska niin moni mies pahoittaa mielensä ainakin toisten kirjoittelusta. Seurauksena esimerkiksi 24 enemmän ja vähemmän psykoottista privaviestiä mun postilootaan viimisen kahden vuorokauden aikana...
“Like I always say, there's no "I" in team. There's a "me" though, if you jumble it up.” -Dr. Gregory House

KKK

• Profiili
Otan osaa Sohovi. Öisin kirjoitetut viestit ainakin voisi jättää omaan arvoonsa. Väsyneenä sitä tulee kirjoiteltua helposti, mitä sattuu.  ::)

defcon1

• Profiili
Kaikki sympatiani ylläpidolle, te teette arvokasta työtä.

Lähtökohtaisesti olen nettisensuuria vastaan - homman luonteeseen kun kuuluu tietty sekoilu kun puhutaan kiihkeitä tunteita herättävistä asioista kuten futis.
Jos kuitenkin tuntuu että jutut menee ali riman, niin muistaakseni "varoitus -> varoitus -> bänni" oli toimintakaavio.
Ikävää jos joku on kokenut kirjoitukset niin raskaiksi että jättää palstan sen takia.
Kummiskin tähän vielä yksi lainaus tuolta elektroniputkiosastolta:
Lainaus käyttäjältä: sohovi 07.04.10 - klo:19:21
Mikä teitä nyt niin ärsyttää jos joku sekopää terapioi itseään vähän nettifoorumilla. Olkaa lukematta. Mää en raaski laittaa tätä poistoon, niin huikeaa settiä
Neanderthals should have won. Come to think of it, they did.

sohovi

• Yleisvalvoja
    • Profiili
    • Sähköposti
--
Lainaus käyttäjältä: sohovi 07.04.10 - klo:19:21
Mikä teitä nyt niin ärsyttää jos joku sekopää terapioi itseään vähän nettifoorumilla. Olkaa lukematta. Mää en raaski laittaa tätä poistoon, niin huikeaa settiä
Niin, elektroniputket eivät kuitenkaan loukkaa minua ihmisenä. Syyttely ja haukkuminen privaviesteillä ja mailitse sen sijaan kyllä.

jalaton

• diletantti
  • kovalla äänellä ilman asiantunemusta
    • Profiili
Tuntuu tarvitsevan, koska niin moni mies pahoittaa mielensä ainakin toisten kirjoittelusta. Seurauksena esimerkiksi 24 enemmän ja vähemmän psykoottista privaviestiä mun postilootaan viimisen kahden vuorokauden aikana...

Jaksamisia Sohovi... :peukku_ylos: ollaan me herrat välillä säälittäviä... :peukku_alas:
;)   :(   ^  
     \     :(
 :(  \_____o 
   = :D    ^