Tervehdys ystävät.
Olen tainnut joskus lukea tai voipi olla että olen tähän aiheeseen joskus ottanut itsekkin kantaa.
Mielestäni samainen ongelma eli sarjan sisällä liian suuri tasoero näkyy muissakin sarjoissa kuin liigassa.
Tämä on tietenkin hieman maantieteellinen ongelma, mutta jos katsoo asiaa esim pääkaupungin vinkkelistä niin näin on.
Liigassa kolme , ykkösessä kolme, ja kakkosessa 8 joukkuetta jotka operoivat noin 35 kilometrin säteellä. Liigassa kärki paikat tuli pääkaupunkiin , ykkösessä yläloppusarjaan klubi ja Wiikkarit joista Wiikkareiden mestys huono, ja Tips ilman Honka apuja olisi varmaankin ollut lähellä tippumista.
Kakkos divarin A-lohko kolme parasta pääkaupunki alueelta ja kolme heikoita pääkaupunki alueelta.
Ei minulla mitään viisasten kiveä ole mutta ei minkään edellämainitun sarjan peleistä varmaan pelaajat aina hirveasti kehityksen kannalta saa koska tasoerot ovat melkoisen suuret, mutta jotain olisi varmaankin syytä tehdä.
Olisiko ykkösessä ja kakkosessa syytä lisätä lohkoja esim niin että 1 div 3 lohkoon X 3 kierrosta ja 2 div 4 lohkoon X 3 kierrosta niin että joukku määrä olisi esim 6 per lohko.
Ehkä samaa voisi miettiä liigassa.